De toegevoegde waarde van een zichtbare CEO: A New Era of Engagement
Geplaatst op 04 augustus 2014
Weber Shandwick heeft in samenwerking met KRC Research het onderzoek The CEO Reputation Premium: Gaining Advancement in the Engagement Era gepubliceerd. Het hele onderzoek is hier te lezen. Dit onderzoek onder meer dan 1,700 wereldwijde executives duikt in het domein van de reputatie van CEO’s om beter te begrijpen wat er vandaag van leiders wordt gevraagd.
De reputatie van de CEO is van belang voor het succes en het concurrerend vermogen van een organisatie. Senior leidinggevenden zijn het hierover eens in het onderzoek: gemiddeld schrijven ze bijna de helft (45%) van hun bedrijfsreputatie toe aan de reputatie van hun CEO. Dit onlosmakelijke verband tussen CEO- en bedrijfsreputatie zal nog stijgen, gezien 50% van de leidinggevenden denkt dat de reputatie van de CEO nog belangrijker wordt de komende jaren.
De reputatie van de CEO is ook van belang voor het einderesultaat. Leidinggevenden schrijven 44% van de marktwaarde van hun bedrijf toe aan de reputatie van hun CEO. Daarnaast trekt én behoudt een sterke reputatie van de CEO ook werknemers (respectievelijk 77% en 70%).
Belangrijke is een keuze te maken tussen de verschillende beschikbare platformen die van belang zijn voor de reputatie van de CEO. Het overgrote deel van de senior leidinggevenden (82%) beschouwt lezingen als prioriteit nummer één voor het contact met externe stakeholders, daarnaast zijn er veel andere mogelijkheden voor de CEO profilering.
Ga terug